ÁRNYÉKKORMÁNY
ALAPELV:
ALATTVALÓI VISZONYULÁS HELYETT A GONDOLKODÁS ÉS CSELEKVÉS SZABADSÁGA. A
JOGÁLLAM, A FÉKEK ÉS ELLENSÚLYOK HELYREÁLLÍTÁSA.
CÉL: OLYAN
DEMOKRATIKLUS JÓLÉTI RENDSZER MEGVALÓSÍTÁSA, AMELYBEN
TERMÉSZETES
ÁLLAPOT A DEMOKRÁCIA, A FÜGGETLEN POLGÁRI LÉTHEZ TARTOZÓ SZABADSÁG, A
TISZTESSÉGES MEGÉLHETÉS.
NINCS DEMOKRÁCIA FÉKEK ÉS ELLENSÚLYOK NÉLKÜL
Az
Európai Unió nem fogadja el, hogy nemzeti hatáskörre hivatkozva
Magyarországon a kormány leépíti a jogállamot, a sajtószabadságot,
elveszi, korlátozza a magyar állampolgárok jogainak jelentős részét,
melyekkel az Európai Unió más tagállamaiban élő európai polgárok
szabadon élhetnek.
Minden európai polgárnak ugyanazok a jogok
járnak. A magyarnak is. Lehet hamis és hazug illiberális
állításokkal félrevezetni a magyar népet, azt állítva, hogy
Magyarországon az elnyomás jelenti a szabadságot és úgy vagyunk
független, szuverén ország, hogy a magyar miniszterelnök évente készer
megy Moszkvába eligazításra.
Azt pedig még az illiberalizmusra
szavazó neresek sem igazán hiszik, hogy a világ három illiberális
államában, Oroszországban, Törökországban és Magyarországon nagyobb a
szabadság mint az EU fejlett államaiban és Magyarországon attól lett
több jogunk, hogy a létezőnek a felét elvették az Orbán-kormány által
beterjesztett jogszabályokkal.
A magyar állampolgárok számára
jelenleg a mentőövet ez az egy mondat jelenti: MINDEN EURÓPAI POLGÁRNAK
UGYANAZOK A JOGOK JÁRNAK. A MAGYARNAK IS.
A demokratikus
berendezkedés, a demokratikus hatalomgyakorlás elengedhetetlen
feltétele a hatalmi ágak szétválasztása. A különböző hatalmi ágak élén
független választott vezetők vannak, akik ellensúlyt és féket
képezhetnek egy másik hatalmi ággal szemben a hatalommal való
visszaélés tekintetében. Csak az elkülönült független hatalmi ágak -
mint egymással szembeni fékek és ellensúlyok - képezhetnek gátat,
akadályt az önkényuralom kialakulásának.
Magyarországon nem
érvényesül a fékek és ellensúlyok rendszere, a szétválasztott hatalmi
ágak élén nem független vezetők állnak. Elvi szinten sincs meg annak a
lehetősége, hogy a szétválasztott hatalmi ágak vezetői egymással
szemben mint fékek és ellensúlyok gátat, akadályt képezzenek, az
önkényuralom kialakulásának.
Magyarországon a féket és ellensúlyt jelentő elkülönült független
hatalmi ágak vezetői:
Orbán Viktor miniszterelnök - FIDESZ
Áder János köztársasági elnök - FIDESZ
Kövér László az országgyűlés elnöke - FIDESZ
Domokos László ÁSZ elnöke - FIDESZ-kötődés
Polt Péter legfőbb ügyész - FIDESZ-kötődés
KORMÁNYZÓKÉPESSÉG
BIZONYÍTÁSA
Az
árnyékkormány felállítása igazolhatja az ellenzéki oldal kormányzó
képességét. Az árnyékkormány megmutathatja, hogy létezik
közös
ellenzéki alternatív álláspont a kormány döntéseivel szemben,
megmutathatja, hogy az ellenzéki összefogás mit tenne a kormány
helyében, mi lenne másképpen.
Az
árnyékkormány tevékenysége, működése egyben az ellenzéki aktivitás
láttatását is jelentené, másrészt az ellenzéki pártok együttműködési
képességét, azt, hogy már most készen állnak a koalíciós kormányzásra.
Az árnyékkormány tevékenysége igazolná, hogy van alternatíva, létezik
másik út, másik megoldás is, ami kedvezőbb helyzetet, gyorsabb és
nagyobb léptékű fejlődést, jobb életet hozna a magyar embereknek.
A
magyarok jelentős része változást akar. A magyarok jelentős része azt
akarja, hogy európai jogállam, európai demokrácia, európai
sajtószabadság legyen Magyarországon és legyen jóléti fordulat. Más
legyen az elosztási politika és Magyarország az EU szegénységi
rangsorában elfoglalt utolsó előtti helyéről jóval feljebb kerüljön,
jelentős javulás következzen be a magyar emberek életében. A magyar
emberek az ország gazdasági teljesítményéhez méltó módon élhessenek, a
magyar emberek által megtermelt pénzt ne egy urizáló, pazarló kormány
osztogassa el baráti körben, szórja szét külföldre és ellenőrizhetetlen
támogatásokra és költse el saját kedvtelésére.
A
MAGYAR EMBEREK KÉRIK A RÉSZÜKET A KÖZÖSBŐL
A
magyar emberek többsége azt akarja, hogy ami neki jár a közösből azt ne
más tegye zsebre, abból ne épüljenek felesleges sportcsarnokok,
haszontalan pénzt nyelő létesítmények, csak azért, hogy legyen
megrendelésük a neres bárók építési cégeinek.
A
magyar népnek nem újabb stadionokra, nem luxusberuházásokra van
szüksége, hanem jól működő egészségügyre, jól fizetett orvosokra,
ápolókra, jelentős nyugdíjemelésre. A szomszédos országokban 50 %-al
magasabb a nettó minimálbér és 50 %-al magasabb nyugdíjak
vannak,
nálunk az erre fordítható közpénzt elherdálják sportra, elosztogatják
külföldre, elverik hivalkodó beruházásokra. Lemaradásunk tagadhatatlan,
a régió legszegényebb országa lettünk.
2020-ban
a sport 320 milliárd forintot kap, külföldre 90 milliárd forint
támogatás megy és a tudomány a kutatás csak 129 milliárd forint
támogatást kap a közpénzből. Miért élnek sokkal jobban Szlovákiában,
Csehországban, és már lassan Romániában is? Mert az ottani
adónövekményekből összejött plusz bevételeket jóléti fordulatra, az
életszínvonal javítására költötték. Nem így nálunk, mert itt a
pénzosztásnál az első, a második és harmadik helyen is a kormány állt.
Sokkal
jobban élhetnénk ha a kormány nem a saját, valamint rokonaik, barátaik
kedvtelésére, gyors gyarapodására költené és hívek, szavazatok
szerzésére osztogatta volna el a magyar emberek 4929 milliárd
forintját. Mindenki tudja, látja, hogy tele van a kassza. Különben
hogyan tudna a kormány százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok
milliárdot osztogatni külföldre, egyházaknak adni 150 milliárdot és
propagandára költeni 150 milliárdot.
A
46-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény megszüntetésével,
hatalmas megszorítással elért költségvetési bevételek hosszú időre
stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután jöttek azok a
bevételek, amelyekből 2020-ra már 4929 milliárd forint szabadon
elkölthető plusz bevétel keletkezett a költségvetésben.
TELE A KASSZA
2015 + 848
MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2016 + 490
MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2017 + 670
MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2018 +
1004 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2019 +
1317 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
HAZAUTALT PÉNZEKBŐL
600 MILLIÁRD
ÖSSZESEN: 4929
MILLIÁRD FORINT
SOKKAL JOBBAN ÉLHETNÉNK
Az
elmúlt 30 évben szinte minden bejött amit akartunk és szinte semmi nem
sikerült, ami jobbá tehette volna a magyar emberek többségének életét.
Tagjai lettünk a világ legerősebb katonai szervezetének, majd
beléphettünk az elitklubba, az Európai Unióba és ráadásként olyan
összegű uniós támogatáshoz jutottunk, ami jóval nagyobb mint az egykori
Marshall-segély.
Hiába a tengernyi pénz, a szinte elkölthetetlen
mértékű támogatás, mi inkább vergődünk mint szárnyalunk, és több millió
magyar ember a biztos megélhetés helyett inkább túlélési gyakorlatnak
gondolja az életét. Pedig most minden adott hozzá, hogy teljesüljön a
magyar himnuszból a " Hozz rá víg esztendőt " óhajunk.
A magyar
történelem során még egyetlen vezetőnek, egyetlen kormánynak,
hatalomnak sem állt ennyi pénz a rendelkezésére mint a mostani
kormánynak, hogy a magyar emberek igényei szerinti jövőt teremtsen. Ez
rendkívüli lehetőség, egyben történelmi küldetés, ami valószínűen soha
nem fog megismétlődni a magyar történelemben.
Sem a most élő
magyarok, sem az utókor nem fog felmentést adni a mostani vezetőknek,
ha ezt a hatalmas összeget, a nemzet pénzét nem jólétet hozó
gazdaságfejlesztésre fordítják, hogy Magyarország végre valóban az
ígéret földje legyen, ahol a nyugati jólét, a nyugati életszínvonal a
jellemző...
SIKER VAGY KUDARC?
Az
elmúlt 10 év Magyarország újkori történelmének talán legszerencsésebb
10 éve volt. Egy jó kormány csodát tehetett volna. Közel kerülhettünk
volna Ausztria szintjéhez, ehelyett szegénységi rangsorban utolsók
lettünk a régióban. Csupán stadionok számában vezetünk.
Kedvező
világgazdasági helyzet mellett 500 millió fős piac nyilt meg előttünk
és sok ezer milliárd forint uniós ingyenpénzt kaptunk a felzárkózásra,
a jóléti fordulatra.
A csoda elmaradt, az
ingyenpénz elfogyott, az egészségügy padlóra került és szegénységben
ragadt 3 millió magyar.
A
neres bárók zsebét hízlaló feleleges építkezések felemésztették a
jóléti fordulatra kapott ingyenpénz zömét. A maradékot elverték,
elosztogatták külföldre, itteni csókosoknak, eltékozolták luxusra,
propagandára, önmaguk dícséretére.
MEGMUTATNI, HOGY VANNAK ALTERNATÍV MEGOLDÁSOK VÁLSÁGKEZELÉSRE
Ami
most válságkezelés terén történik az a következő 10 vagy 20 évre is
döntően befolyásolhatja Magyarország jövőjét. A válaságkezelés a
kormány feladata, ugyanakkor az ellenzék számára kivételes lehetőség
nyílik arra, hogy bemutassa a válaságkezelésnek létezik alternatívája.
Alkalom kínálkozik arra, hogy az ellenzék előálljon alternatív
válságkezelési programmal, a gazdaság újbóli beindítására készített
alternatív gazdasági programmal, alternatív jövőképpel és ezt
ütköztesse a kormány elképzeléseivel. Az alternatív programok
felmutatása önmagában vitát generálna és akár hosszú időre tematizálná
a politikai viták körét.
Azért
is fontos lenne alternatív megoldások felmutatása, mert úgy néz ki,
hogy a helyzet aggasztóvá válhat ha visszaüt a kormány adópolitikája,
amely a fogyasztási adókra helyezte a súlypontot. A meredeken zuhanó
fogyasztás következménye a fogyasztásból származó adóbevételek
elapadása, a költségvetés bevételi oldalának erős zsugorodása. A tartós
fogyasztási cikkek iránti kereslet szinte elképzelhetetlen mértékű
visszaesése, a megtakarítások felélése, a turistaforgalom tragikus
méretű csökkenése, a vendéglátás és szolgáltatás terén mutatkozó
csekély forgalom azt jelzi, hogy drasztikusan csökkenhet a költségvetés
fogyasztási adókból származó bevétele. Ráadásul csekélyre zsugorodik a
külföldön dolgozók hazautalása, mivel a járványhelyzet a magyarok
külföldi foglalkoztatását is visszavetette, holott a külföldön dolgozók
által évente hazautalt 1200 milliárd forint nagyon jól jött a magyar
költségvetésnek, hiszen ennek majdnem egésze a fogyasztást pörgette.
Ellenzéki
oldalon számos elképzelés, koncepció, javaslat létezik a
válságkezelésre, ami a jelenleg csupán a részt jelenti. Ezek közösen
elfogadható programba való összegyúrása, összeszerkesztése által
készülhet el az alternatív válságkezelési program és a gazdaság
újraindításának alternatív programja. Ehhez megfelelő szervezeti háttér
kellene és célszerű lenne egy árnyékkormány felállítása, amely egyrészt
a koordinációs feladatokat látná el, másrészt a kommunikáció terén
ellensúlyt képezhetne a kormánnyal szemben. Az árnyékkormány az
ellenzéki összefogás képviselőjeként az alternatív álláspontot
képviselné, kommunkációja középpontjába állítva, hogy mit tenne a
kormány helyében válságkezelés terén és más ügyekben, milyen jobb
megoldásokat választana és alkalmazna.
Az Árnyékkormány
kommunikációjához médiafelületet a ZINFO Politikai Információs Oldal
Árnyékkormány aloldala biztosítana.
2022-BEN
ARRÓL KELL DÖNTENI
A
2022-es országgyűlési választáson arról kell dönteni, hogy folytatódjon
ami 2010 óta tart vagy egy demokratikusabb és jobb korszak következzen.
Maradjon
az ami eddig volt vagy jöjjön egy újabb rendszerváltás, egy új
politikai rendszerrel, új alkotmánnyal, új vezetőkkel, új gazdasági
modellel és a régóta várt jóléti fordulattal?
Valósuljon
meg a népakarat, amely a sok ezer milliárd forint közpénz elfolyására
kialakult korrupciós csatornák elzárását szorgalmazza, azzal, hogy
ezeket a pénzeket vissza kell szedni, pl. az ellenzék egyik pártja
által javasolt módon, korrupciós bírsággal.
Ezek
a pénzek azokhoz kerüljenek, akiket megillet vagyis a magyar emberek
sokasága legyen a kedvezményezett. A korrupciós bírsággal és egyéb
eljárásokkal visszaszedett pénzekből képezzenek 3000 vagy 5000 ezer
milliárdos vagyonalapot, melyből minden magyar állampolgár egyformán
részesedik 300 ezer vagy 500 ezer forintos vagyonjegy formájában. Ezek
a vagyonjegyek szabadon értékesíthetők.
Már
a 3000 milliárd forint értékű nyugdíjalap államosításakor lehetett
volna alkalmazni ezt a megoldást. Az Orbán-kormány az elvett 3000
milliárd forintot egy vagyonalapba helyezi, és minden magyar
állampolgár kaphatott volna 300 ezer forintos vagyonjegyet, ami sok
magyar ember és sok magyar család számára nagy segítséget jelentett
volna akkor.
Ahhoz,
hogy jó döntést hozhassanak a választók, az ellenzéknek már most el
kellene kezdeni kidolgozni azt a közös programot, ami az Ellenzéki
Összefogás programjaként a választók elé kerülhet és megmutatja, hogy
mi lehet az alternatívája a kormánypárti politikának. Az ellenzéki
pártok programjainak összegyúrása hosszabb időt igényel, ehhez
szervezeti hátteret kell teremteni és célszerű lenne egy koordináló
testület, egy árnyékkormány felállítása.
MI LEGYEN AZ IRÁNY?
Mi
legyen az irány 2022-re? Maradjon az ami van, sőt, lehet még
nagyobb szegénység, még kevesebb jogállam, még kevesebb
demokrácia, még igazságtalanabb elosztás, még nagyobb kormányzati
pazarlás és pénzszórás vagy inkább szavazzunk az európai jogállamot,
európai demokráciát valamint európai jólétet hozó változásra?
Azért
lenne fontos az árnyékkormány felállítása, mert az ellenzék politikai
szövetsége ezzel megmutatná a kormányzó képességét, megmutatná, hogy
létezik alternatíva, hogy lehetne másképpen.
Az
árnyékkormány megmutathatná, hogy létezik közös ellenzéki alternatív
álláspont a kormány döntéseivel szemben és megmutathatná, hogy mi lenne
a jobb megoldás, mit tenne a kormány helyében, mi és miért
lenne
másképpen.
Az
árnyékkormány tevékenysége igazolhatná, hogy létezik másik út, van
másik jobb megoldás, ami jóval kedvezőbb helyzetet, gyorsabb és nagyobb
léptékű fejlődést, jobb életet hozna a magyar embereknek.
Az
árnyékkormánynak lenne jogi, egészségügyi, oktatási, pénzügyi,
gazdaságfejlesztési, rendészeti, védelmi, külügyi, környezetvédelmi,
korrupcióellenes és szociális
kabinetje, ehhez kapcsolódó szakértői csapata. Az árnyékkormány
szakértőin kívül civil szervezetek és nyugdíjas érdekvédelmi
szervezetek szakértői segítenék az árnyékkormány munkáját.
MAGYAR NYUGDÍJASOK FELHÍVÁSA
POLITIKAI FORDULAT KELL
ÉS VÁLTOZÁS AZ ELOSZTÁSBAN!
A
magyar nyugdíjasok nagy része szűkösen él, alíg jut élelemre, rezsire,
gyógyszerre, a kormány meg két marokkal szórja a nyugdíjasoktól, a
nyugdíjemeléstől elvett pénzt külföldre és hazai luxusberuházásokra.
A
sportberuházások arányosság tekintetében a lehetséges több mint
tízszeresét viszik el a költségvetésből, a gyógyítás, az egészségügy,
az oktatás, a nyugdíjemelés kárára. Azt amiből a
kormány
oly bőkezűen osztogat, a ma már nyugdíjasok aktív korukban végzett
munkája alapozta meg.
A
V4 országaiban, de már Romániában is sokkal jobb a nyugdíjasok
helyzete. Ott az adónövekményekből összejött plusz
bevételeket
jóléti fordulatra, az életszínvonal javítására, a nyugdíjak emelésére
költötték. Nálunk pedig a pénzosztásnál az első, a második és harmadik
helyen is a kormány állt. Ne a magyar nyugdíjasok pénzéből
plakátoljanak és adjanak milliárdokat homályos hátterű sportcentrumok
létesítésére. Ne a magyar nyugdíjasok pénzét herdálják hivalkodó,
nagyzoló célok támogatására, megvalósítására és szavazatok vásárlására.
Ezt
az országot aktív korukban a mostani magyar nyugdíjasok építették,
működtették. Akkor az ő vállukon volt az ország ezer gondja. A mai
nyugdíjasok voltak a NAGY GENERÁCIÓ tagjai, akik közül számosan
maradandót alkottak, nagy dolgokat vittek véghez. Sorsfordító időkben
tették dolgukat, kiálltak a változás mellett.
Ők
már nyugdíjasként nem akarnak lehetetlent, csak azt ami Európában,
Magyarországon minden nyugdíjasnak kijár. Tiszteletet, a tisztességes
megélhetés lehetőségét, jó orvosi ellátást, megfizethető gyógyszereket
és a nyugdíjak valós inflációt és a bérek emelkedését is figyelembe
vevő vegyes indexálású emelését.
A
magyar nyugdíjasok kérik a részüket a közösből. Ami nekik jár azt ne
más tegye zsebre. Az ő pénzükből ne építsenek felesleges,
kihasználatlan építményeket sportcélokra, azért, hogy a hatalom
kedvezményezettjeinek folyamatosan legyen építőipari megrendelésük. A
nekik járó pénzből ne rendezzenek a más országok által a megtérülés
hiánya és a hatalmas költségek miatt lemondott világversenyeket, hogy a
magyar vezetők 30 másodpercre feltünjenek világhíradókban.
A
magyar nyugdíjasok nem akarnak mást csak tisztességes megélhetést
biztosító, nyugodt, békés nyugdíjas életet, nyugdíjas éveket.
Forrás: NYUGDÍJASOK INFORMÁCIÓS OLDALA - zujsag.hu