KOMMENT 2


A ZINFO portál nem tesz közzé rasszista, mások vallását, nemzeti, nemzetiségi, szexuális vagy politikai és világnézeti hovatartozását gyalázó valamint obszcén és trágár kategóriába tartozó tartalmat.   

   



NICK:  A LEGSZEGÉNYEBBEK KÖZÖTT

                                                                           


2010 óta halljuk, hogy jobban teljesítünk! Érzékelni ugyan nem lehetett, de a többség bedőlt a propagandának. A többség a folytatásra szavazott, mármint azok közül akik 2014-ben elmentek szavazni. A józan ítélőképesség ugyan rendre jelezte a problémákat, hogy az oktatás szétesett, az egészségügy romokban és a gazdaság messze nincs olyan jó állapotban, mint azt a propaganda hirdeti. De erre nem számítottunk!

Sokként ért bennünket a hír, hogy a polgári oldal 6 éves dicső kormányzása után Európa egyik legszegényebb országa lettünk. A legszegényebbek között vagyunk Európában! Akik régebben az itteni állapotokat és életszínvonalat irigyelték, azok már jóval leelőztek bennünket! De hogyan történhetett ez meg? Mi történt itt és mi a valóság? A miniszterelnök beszédeiből azt tudhattuk meg, hogy a csőd és a szakadék szélén tántorogtunk 2010-ben amikor ők átvették a kormányzást és azóta ők megmentettek bennünket, most már minden jó, ugyan ez még nem a paradicsom, de már csak pár lépés kell hozzá. Csakhogy 2010-ben amikor átvették a kormányzást, még nem voltunk a legszegényebbek között! Akkor még nem volt itt ekkora nyomor és kilátástalanság! Az, hogy ide jutottunk már a polgári kormány érdeme!

Csakhogy nem mondták el az igazságot, sőt, pont az ellenkezőjét hazudták! Azzal kábítottak bennünket, hogy hatalmas a javulás, voltaképpen szárnyalunk, hogy itt van nálunk Európa gazdasági növekedésének motorja, a mi térségünk lesz Európa fejlődésének közepe, és erre pofán csap bennünket a valóság.

Kiderül, hogy " Európa egyik legszegényebb országa vagyunk " , lecsúsztunk a legszegényebbek közé. / http://propeller.hu/nagyvilag/3256039-hivatalos-europa-egyik-legszegenyebb-orszaga-vagyunk#v1760479 /

Kiderül, hogy semmi nem igaz abból amit mondtak, minden ámítás és kábítás, mert nem gazdagabbak, hanem szegényebbek lettünk.  2010 óta nem javult a helyzetünk Európában hanem romlott. A statisztika szerint már minden környező ország jobb nálunk, csak a csóró balkáni övezet néhány országa tartja velünk csóróságban a lépést. És ami szomorú, ezt támasztják alá a tények is. A magyarországi nyugdíjemelés és béremelés is azt mutatja, hogy a magyar gazdaság a térség leggyengébb gazdasága. Ha  a magyar gazdaság is képes lenne úgy teljesíteni mint a lengyel  vagy román gazdaság, akkor itt is olyan magas béremelés és nyugdíjemelés lehetne mint a lengyeleknél és a románoknál.

Romániában nincs infláció és 5,8 %-al emelték a nyugdíjakat. Romániában a reálbérek 1 év alatt 15 %-al emelkedtek és kezdenek felzárkózni a nyugati bérekhez. A lengyeleknél a legkisebb nyugdíj összegét 75 ezer forintra emelték, annyira, amennyi nálunk a minimálbér nettó összege. Nálunk a nyugdíj legkisebb összege maradt 28.500.- forint.

De a kérdés már nem is az, hogy miért a magyar gazdaság a térség leggyengébb gazdasága, miért csak ilyen szégyenteljesen alacsony nyugdíjemelésre futja, hanem már igazából az, hogy hogyan lehetne ebből kikeveredni? Hogyan lehetne megakadályozni, hogy folytatódjon a lecsúszás, az elszegényedés? Mert a hibás kormányzás csak az egyik ok, a másik a hibás rendszer, a rossz gazdasági modell, és a rossz adórendszer.

Változás kellene!  Legkésőbb 2018-ban! De már előbb szükséges lenne!

   



     

NICK :  FEJLŐDÉS
                                                                        


Nem vagyok egyedül azzal, hogy nem lehet csak úgy elfogadni azt, hogy sok-sok uniós pénzt szétosztanak, aztán ennek semmi hatása, eredménye. Olvastam, hogy Ausztria  mai áron 7 milliárd eurónak megfelelő Marshall-segélyt kapott, abból pár év alatt virágzó gazdaságot csinált és jólétet teremtett. Nem vagyok egyedül, akiben ott a megválaszolatlan kérdés, hogy mi miért nem? Mi sokkal nagyobb EU-s támogatást kaptunk és kapunk. Az osztrákok 7 milliárd eurónak megfelelő pénzből megcsinálták, mi az első ciklusban 30 milliárd eurót kaptunk erre, a második ciklusban meg 33 milliárd euró jön erre a célra. Hova megy a pénz?

Építenek belőle vasutat, azzal, hogy majd felére csökken a menetidő, aztán amikor elkészül, kiderül, hogy csak 5 perccel lett kevesebb a menetidő Székesfehérvárra százmilliárd forintért. Épülnek utak is, Európában a legdrágább áron, bár tény, hogy utak kellenek. Na és ott a gazdaságfejlesztés. Na ez kiverte a biztosítékot sok magyar ember esetében, aki hallotta, látta a propagandát, hogy milyen példákat mutatnak az uniós támogatás hasznos és hatékony felhasználására. Leginkább az, hogy százmilliós uniós pénzből pálinkakóstoló termet építettek és ennek megtekintésére lehet az interneten jelentkezni. A másik példa meg egy autószerelő műhely korszerűsítése, modernizálása. Az egyszerű magyar is érti, hogy ez így egy nagy kamu, hogyan lenne gazdasági növekedés a pálinkakóstolásból?

Én és sok magyar másképp képzeljük el a fejlődést, illetve a fejlődést és a gazdasági növekedést segítő uniós támogatások szétosztását. Adnak támogatást pálinkakóstoló teremre, de miért nem olyan dolgokra adnak inkább támogatást, ami tényleges fejlődést jelentene? Pl. olyan magyar ötletre, ami tolmács megafon, vagyis magyarul belebeszél valaki a megafonba és a megafonból már az angolra lefordított szöveget lehet hallani! Japánban már árulnak ilyent. Vagy miért nem adnak uniós támogatást arra, hogy kifejlesszék a programot, aminek segítségével megoldható, hogy ha belebeszélünk egy mobilba magyarul, azt a másik mobilon angolul lehet hallani, ha felhívtuk a másik mobilt. Ezt nemhogy támogatni kéne, de erre pályázatot is kiírni. Na ezek értelmes dolgok, ilyen megoldások tényleges gazdasági növekedést hoznának, nem is kicsit! Ez a jövő, ez a fejlődés, nem a pálinkakóstolás!

De ez csak egy téma volt, több ezer ilyen téma felhozható lenne, amire képesek is lennének a magyarok! Ők miért nem kapnak uniós támogatást? Mert nem tartoznak a baráti körbe, egy autószerelő meg lehet, hogy igen?                                                                                                                   


      
 

NICK:  ARÁNYOSMINIMÁLBÉR                                                                           


Már régebben is felmerült, hogy mennyi kellene, hogy legyen Magyarországon az arányos minimálbér. Mert az vicc, hogy zárt ajtók mögött bemondás alapján, meg alkudozás révén állapítják meg, hogy sok magyar foglalkoztatott mennyi minimálbért kapjon, holott ez korrekt számítások alapján is tisztázható lenne. A hatalom szinte mindig a munkaadóknak és a vállalkozások képviselőinek kedvez, hozzájuk igazodva rögzíti az aktuális minimálbér szintjét. Csakhogy nem ez a realitás. Lehet persze arra hivatkozni, hogy ennyit tudnak a vállalkozások, cégek fizetni, ami részben igaz, részben meg nem. De ami a lényeg, hogy ebből kiindulva nyugaton se 1000 euró lenne a minimálbér, hanem jóval alacsonyabb. Ha valakinek egy kevésbé forgalmas helyen van például büféje vagy sörözője akkor kevesebb a bevétele mint annak aki forgalmasabb helyen és jobb minőségben szolgáltat. De miért az alsó szinthez kellene igazodni amikor a minimálbért meghatározzák? Hasonlóan ha valaki gyárt, termel, szolgáltat és kevés a vevője, mert nem reklámoz, gyenge marketingben, akkor miért hozzá kellene igazítani a minimálbért?

Van egy olyan fogalom, hogy arányos minimálbér!  Magyarországon az arányos minimálbér az európai bérekhez viszonyítható. Mégpedig az árak alapján. Az lenne a törvényszerű ha a Magyarországon alkalmazandó arányos minimálbér úgy aránylana az európai bérekhez, mint ahogyan a magyarországi árak aránylanak az európai árakhoz. Az ottani és itteni adóterhelés közötti különbség egy kompenzációs tényező révén lenne érvényesíthető. Erre készültek is számítások, különböző eredményekkel. Van amelyikben  150-170 ezer forint közötti összeg lenne az arányos magyar minimálbér és van olyan ahol 210-240 ezer forint közötti összeg. Ha komoly cél, hogy  a magyar bérek felzárkózzon a nyugati bérekhez, akkor az arányos minimálbér alkalmazása lehet a megoldás.

Ha nem ilyen irányba mennek a dolgok, akkor tovább folytatódik a kivándorlás. Az egy vicc amit a kormány állít, hogy 300 ezer magyar dolgozik külföldön. 300 ezer, de 400 ezer ember se tud hazautalni évi 930 milliárd forintot. Ez egyszerűen képtelenség, lehetetlenség. Ehhez legalább 1 millió külföldön dolgozó magyar kell! A 930 milliárd forint, amit külföldön dolgozó magyarok hazautaltak, 2014-es adat és ebben nincs benne amit kézből kézbe adtak. Csakhogy megjelent a 2015-ös adat, ami azt mutatja, hogy egy év alatt 30 %-al 1220  milliárd forintra nőtt a külföldön dolgozók által hazautalt pénz. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy év alatt 30 %-al, 300 ezer fővel nőtt a külföldre ment, külföldön dolgozó magyarok száma. A már kint lévő 1 millió mellé, újabb 300 ezer fő csatlakozott, aki nem fizet itthon járulékot, adót, nem fogyaszt és nem vásárol itthon benzint. Ezért nő itthon a benzin ára, amikor az egész világon csökken.                                    

   

NICK:  MIÉRTNEM                                                            


Végre láttam egy műsort, amiben a kórházügyi kormánymegbízott értelmesen elmondta, hogy milyen átszervezés várható az egészségügyben és ez mennyibe kerül. Az egész átszervezés, a három új egészségügyi centrum valamint a meglévő kórházak létesítmények feljavítása 335 milliárd forintba kerül. Kiderült, hogy egy szuperkórház megépítése, létesítése 60 milliárd forint és nagyjából 1 év az építés és további fél év a berendezés. Tehát 335 milliárd forint kell arra, hogy rendbe tegyék az egészségügyet és ha megvan a pénz, akkor akár 1-2 év alatt megoldódhat az, ami 26 éve gondot jelent.

És ekkor villant be a dolog, hogy miért ezután és miért nem eddig csinálták? Lett volna rá 335 milliárd forint, hogy megcsinálják? Hogyne lett volna!  Számoljunk csak!  A vár felújítása 200 milliárd forint, Orbán várba költöztetése több mint 20 milliárd forint, még úgy is, ha titkosítják. Ez már 220 milliárd forint. A Vajdaságnak adtak 50 milliárd forintot, ezzel együtt már 270 milliárd. Már eddig elment stadionok építésére legalább 100 milliárd forint, ezzel együtt már összejött 370 milliárd forint, jóval több mint  ami a teljes magyar egészségügy rendbe  tételére, a három új egészségügyi centrumra, szuperkózházra kellene! Csak a Vajdaságnak adott 50 milliárd forint és egy stadion 10 milliárdos létesítési ára fedezte volna egy európai szintű szuperkórház felépítését. Mellesleg ez nem a kormány pénze, hanem a magyar emberek pénze! És, hogy szükség lenne erre, ez nem lehet kérdés, amikor a kisnyugdíjas otthon maga műtötte ki a lábából a vérrögöt, mert tudta, hogy mire a várólista alapján kórházba kerül azt nem érné meg élve!

Akkor miért nem ezt csinálták? Mi a fontosabb, a magyar emberek gyógyítása vagy a Vajdaságnak adni 50 milliárdot? Mi fontosabb, mi előbbre való, az, hogy Orbán a várba költözzön luxuskörülmények közé, ahol arany és selyem szálakkal átszőtt falikárpitos szobájának erkélyéről személheti a csodálatos dunai panorámát vagy az, hogy a magyar embereknek európai szintű gyógykezelése és kórházi ellátása legyen? Mi fontosabb a magyar társadalomnak, az üresen kongó drága stadionok építése és fenntartása, üzemeltetése vagy a normális betegellátás feltételeinek megteremtése, a kórházi várólisták csökkentése? És erről legkésőbb 2018-ban a szavazófülkében véleményt nyilváníthatunk!

A magyar egészségügy rendbetételére bőven volt pénz, ha szándék is lett volna, akkor már állnának és működnének a szuperkórházak, nem lennének várólisták, tisztességes kórházi ellátás várná a magyar betegeket.                                                                                                                                          


NICK:  MITTANÍT                                                                                              

                                                                       

Mi vagyunk Európa fejlődésének motorja, közben kiderül, hogy az egészségügy romokban, orvosaink külföldön, és a jövőben se nagyon reménykedhetünk, mert diákjaink - PISA teszt - a legrosszabbak között teljesítenek Európában, köszönhetően az új oktatáspolitikának. Egyszerűen döbbenet! Matematikából és szövegértésből estek vissza a magyar gyerekek, abból amiben régebben jól helytálltak. És belőlük lesz a magyar jövő élcsapata, ők a magyar jövő reménységei. A gyerekek hibája? Nyilván nem, hanem az oktatásé! Ezerrel megy a propaganda, hogy jobban teljesítünk, közben meg  minden mutatónk romlik. Katasztrófa! Olyan tudással akarják teletömni a gyerekek fejét amit talán soha nem használnak, aminek értelmetlen a tanítása. Ahelyett, hogy a nyugati, probléma megoldó típusú oktatásra koncentrálnának. Azt a mostani magyar oktatáspolitika irányító is elismerik, hogy a tantervi tudást a magyar diákok nem képesek iskolán kívül kamatoztatni. De akkor miért ilyen tantervet alakítottak ki és miért nem hasznosítható tudást adó tantervet? Nem kéne azonnal változtatni? De legkésőbb 2018-ban!

A PISA kompetencia teszttel szövegértést és a matematikai képességeket mérték és Magyarországon 200 iskola 5600 15 éves tanulója töltötte ki ezeket a teszteket. Egyetlen területet nem lehet mondani ahol a magyar diákok legalább elfogadható mértékben jók lennének. És ezt nem lehet a szocialista időkre meg 8 évre kenni. A PISA tesztek során a lengyelek a legsikeresebbek, ők már az élmezőnyhöz tartoznak. De gyors a felzárkózás az észtek esetében is. Mi meg a sor végén vergődünk. Így képezzük a jövő értelmiségét, vállalkozóit, munkavállalóit.                

   

NICK:  REALISTA                                                                                                                                                                     

                                                                                       

Azt mondja egy vezető politikus, hogy 100 ezer fővel kellene csökkenteni a közigazgatás létszámát, mert a 4,5 millió magyar munkavállalóból minden negyediket a magyar állam foglalkoztatja. Le akarnak építeni 100 ezer embert, de a nagy megtakarítás nem ebből jönne. Jóval, nagyobb, kb. 600 milliárd forint az a dologi kiadás, ami a szakértők feltételezése szerint korrupciós csatornákon folyik el. Nem szükséges szolgáltatásokat rendelnek, jogi, informatikai tanácsadást, szolgáltatást, tanulmányokat, stb. Na ezen nem akarnak változtatni, pedig ebből lenne a nagy megtakarítás. A szakértők szerint ezekre csupán azért költenek, mert ebből van visszaosztás.

De ennél még nagyobb probléma az, hogy az említett 4 munkavállalóból 1 meg külföldön dolgozik, itthon nem fizet se adót, se járulékot. Tehát a helyzet az, hogy minden négy munkavállalóból egy külföldön dolgozik, egy pedig a költségvetésből kapja a fizetését, így sokkal kevesebbet fizet be oda adó és járulék formájában, mint amennyit kivesz a költségvetésből bérként. Aki külföldön dolgozik az meg ott fizet adót és járulékot.

2014-ben 930 milliárd forintot, 2015-ben pedig már 1220 milliárd forintot utaltak haza a külföldön dolgozó magyarok. Tehát egy év alatt 30 %-al nőtt az utalás mértéke. Ez egyben azt is jelzi, hogy 1 év alatt 30 %-al megugrott a külföldön dolgozó magyarok száma és ez a folyamat, ez a trend úgy látszik egyre felerősödve folytatódik.  Lassan kiüresedik az ország. Nyilván nem azért mennek el, mert itt jó nekik. Számítások szerint  amikor 2014-ben 930 milliárd forintot utaltak haza a külföldön dolgozó magyarok, akkor lehetett a létszámuk 1 millió körüli vagy kicsivel afölötti. Ez most egy év alatt nőtt közel 300 ezer fővel. Nyilván ezért van már itthon munkaerőhiány.

De a propaganda meg azt nyomatja, hogy 5 %-ra csökkent a munkanélküliség, mert annyi munkahely teremtődött. A hazautalt pénz nagyságából meg látható, hogy azért csökkent a munkanélküliség 5 %-ra, mert 1 év alatt kiment dolgozni külföldre még 300 ezer magyar. Mert a kormány statisztikájában a Svájcban strichelő nyírségi prosti, a hajókon dolgozó magyar pincérek és zenészek, a külföldi építkezéseken feketén vagy legálisan dolgozó magyarok is magyarországi foglalkoztatottak. Így jön össze az, hogy 5 %-ra csökken a munkanélküliség. Mert jobban teljesítünk. A propaganda szintjén.

 

NICK:  KAMUDUMA 



Piszokul unom az olyan kamu dumákat, hogy itt a rossz versenyképesség miatt alacsonyak a bérek. Érdekes, ha a magyar melós kimegy külföldre azonnal megnő a versenyképessége és alkamas lesz arra, hogy a nyugati béreknek megfelelő versenyképességet produkáljon.  2006 óta iszonyú mennyiségű pénzt nyomattak a vállalkozásoknak, az uniós támogatás a versenyképesség javítására ment el el. Ezzel arámyosan a béreknek is meredeken kellett volna emelkedni, mert a sok ezer milliárd támogatásból, pályázati pénzből nőtt a versenyképesség. De a bérek mégse emelkedtek! Akkor mire ment el a pénz? Korrupcióra, a zsebek tömésére? Valójában nem is a versenyképesség növelésére osztottak ki 50 vagy 80 ezer pályázónak sok-sok millió forintot, hanem a visszaosztásos korrupcióra? Ha  a versenyképességre adták volna, akkor azzal növekedni kellett volna rövid időn belül a versenyképességnek és vele arányosan a béreknek is. Hiszen azzal érvelnek, hogy itt azért nincsenek magasabb bérek, mert nincs versenyképesség.

Hol a pénz, hol a versenyképesség, hol a magasabb bér? Vagy ez volt a magyar történelem legnagyobb átverése? És a hatalom, a kormány miért nem emelte a versenyképességre adott támogatással arányosan a béreket? Kötelessége lett volna, hiszen erre adták a gigantikus összegű uniós támogatásokat!  Ha meg mégis kamu az egész és egy hatalmas átverés, kiszórják a sok uniós pénzt a versenyképesség javítására és mégsincs versenyképesség, nincs magasabb bér, akkor 2018-ban a változásra kell szavazni.                                                                               


   

    

                    

NICK:  EZFEJLŐDÉS



Néha úgy néz ki, mintha az Orbán-kormány el akarná zárni Magyarországot a fejlődéstől. Nyugaton hasít az ipari forrradalom, itt meg közmunka van, árokpartot gereblyéznek. Nyugaton, de a környező országokban is a jó ötletekre, az innovatív megoldásokra, a gazdasági növekedést hozó projektekre nyomatják a pénzt, itt meg csupa olyan snassz dologra, amiből nem, hogy gazdasági növekedés nem lesz, de a közösségnek az államnak se lesz haszna. Itt pálinka kóstoló teremre, kerítéssel a látogatók elől elzárt tanösvényre, autószerelő műhelyre, új fogorvosi székre adnak uniós támogatást, merthogy a fejesek szerint majd ebből lesz a magyar jövő. Ezen kínjukban még az ő szekértolóik, az ő híveik is röhögnek, mert nyilvánvaló, hogy a pálinka kostólásból nem lesz lendületes gazdasági növekedés, gazdasági fejlődés.

Úgy látni, mintha ez a kormány a fejlődés ellen dolgozna. Nem az innovációt, nem a kis és nagy ötletek megvalósítását támogatja az uniós pénzből, hanem olyan vállalkozásokat, amelyek tevékenységéből a közösségnek szinte semmi haszna nincs, azon kívül, hogy szolgáltatnak, de ez inkább számukra haszon, nekik hoz bevételt. Másrészt ilyen alapon az összes többi hasonló szolgáltatást nyújtó igényt tarthatna hasonló támogatásra. Semmi olyan többlet, semmi olyan plusz nem látható az uniós pénzek odaítélése esetében aminek köze lenne a fejlődéshez, ami fejlődést, gazdasági növekedést hozna. Így viszont nem más az ilyen uniós pénzosztás, mint a fejlődés forrásának értelmetlen elszórása, a magyar jövő szétszórása és felelőtlen elosztogatása.                                                                                                                                                     

     

NICK:  NAGYZOLUNK                                                                            


Tényleg kell nekünk olimpia? Miből? A nagyzási hóbort, a nagyzási mánia nem ismer határokat! Kit érdekel a valóság? Az, hogy 2020-ban megszűnik az uniós támogatás és az ebből származó gazdasági produktum is, ami főként az építőiparban hozhat visszaesést és ez akár 10 %-al is csökkentheti a GDP-t meg a költségvetés bevételeit? Kit érdekel, hogy belép a Paks 2 hitele utáni törlesztés fizetése, ami hatalmas összeget jelent évente? Mi akkor is olimpiát rendezünk! Kit érdekel, hogy a nálunk gazdaságilag sokkal erősebb országok is belegebedtek az olimpia rendezésébe? Mi akkor is rendezünk!

Tokió már most azzal küzd, amivel Budapest akkor szembesülhet, ha a sors nehezen elképzelhető szeszélye folytán 2024-re mégis megkapná a rendezés jogát. Mert mik is a tények? Az csupán ámítás vagy inkább önámítás, hogy szerény olimpiát lehet rendezni. A nagy költséget nem a hivalkodó, fényűző tálalás, megrendezés jelenti, hanem az elkerülhetetlenül szükséges technikai, tárgyi és személyi feltételek megteremtése, és az egész működtetése.  Nem lehet kevesebb verseny és kevesebb versenyző, nem lehet  kevesebb média és annak kiszolgálása mint amennyi az olimpiához kell. Lehet itt takarékos rendezésre hivatkozni, csakhogy a szükségest nem lehet megspórolni, azt biztosítani kell. A cél a gazdaságos rendezés lenne. A propaganda szerint.

Csakhogy Thomas Bach, a NOB elnöke már most azt mondta a tokiói olimpiával kapcsolatban, hogy a NOB ugyan aggódik a gyorsan emelkedő költségek miatt, de ennél fontosabb és lényegesebb az a szempont, hogy megfelelő minőség legyen, olyan színvonal, hogy a versenyzők minél jobban élvezzék az olimpiát és az oda látogatóknak se legyen csalódás. Mert takarékos rendezés a cél, de a minőségből engedni nem lehet. A minőség pedig pénzbe kerül.

Aztán megint csak itt vannak a tények. A budapesti olimpia pályázatának előkészítési költségei már most átléptek minden elképzelhető határt. Rióba annyian utaztak tapasztalatot gyűjteni állami pénzből, hogy az már több mint feltűnő volt. Ha már most ilyen mértékben ömlik a pénz a pályázat előkészítésébe, akkor miből kellene azt feltételezni, hogy ha nyerünk, takarékos olimpiát akarnánk rendezni? Vagy nem is ez a cél?

Belegondolt itt józan ésszel valaki, hogy mennyibe kerülne a budapesti olimpia? A tokiói olimpia költségei a pályázat benyújtása idején tervezetthez képest négyszeresére emelkedtek és 26 milliárd dollár körül lesz a rendezés végösszege. Ez a magyar GDP több mint 20 %-a! A magyarországi költségvetés közel 50 %-a! A budapesti olimpia esetén miért lenne másképp? Hiszen eddig minden olimpiát rendező város illetve ország esetében hasonlóan a többszöröse lett a végösszeg az eredetileg tervezettnek?

Ha a budapesti olimpia esetén is hasonló tendencia lenne, honnan teremtenénk elő a pénzt, amikor más rendezők esetében az olimpia rendezése a költségvetésük 2-3 %-át jelentette a magyar költségvetés esetében pedig a költségvetés 50 %-át? Akik eddig olimpiát rendeztek jóval nagyobb államok voltak, jóval nagyobb gazdasággal. Mi meg kis ország vagyunk, gyenge gazdasági teljesítménnyel. Egy olimpia megrendezése a hozzánk hasonló méretű, de a nálunk 3-szor nagyobb GDP vel rendelkező Ausztriának is komoly teher lenne. Persze lehetne hitelből is rendezni, de annak terhét még ükunokáink is nyögnék. Meg nem is kapnánk erre pénzt.

Ha meg igazándiból nem is a rendezés a cél, csupán a pályázat, a címlapra kerülés és némi hivalkodás, meg meg persze az állami pénzek elfolyatására egy új csatorna létesítése, akkor nem is olyan nagy a veszteség. 10 más projektet tudnánk kapásból mondani, ahol jóval nagyobbat buktunk, az egyenlőbbek meg persze nyertek.                                   
   

   

    


                   

A megalakulása előtt álló JÓLÉT ÉS DEMOKRÁCIA PÁRT - JDP - lehet a 2018-as választás győztese                                                                                                       

A JDP legalább 90 egyéni képviselői helyet akar megszereni a 2018-as választáson. A JDP nagyléptékű fejlődésre, ugrásszerű gazdasági növekedésre kidolgozott programjai, az új, két pilléres nyugdíj modell, az életszínvonal javítására vonatkozó tervei, a fiatalok, középkorúak és nyugdíjasok számára egyaránt sok új lehetőséget hordozó programok elégséges muníciót jelentenek a 2,8-3 millió szavazat megszerzéséhez.

A JÓLÉT ÉS DEMOKRÁCIA PÁRT - JDP - centrumpártnak vallja magát, azzal az elkötelezettséggel, hogy a baloldali és jobboldali szavazók érdekeit is egyaránt képviselje. A fő cél: JÓLÉT ÉS DEMOKRÁCIA. Cél: nyugati bérek és nyugdíjak, nyugati életszínvonal és az ehhez szükséges gazdasági hátteret biztosító szervezett gazdaságfejlesztés a B-modell alapján. 

A JDP kivár a megalakulással. Nyitva tartja a kaput civil csoportok és szervezetek számára, akik a JDP jövőképét, céljait, programját, kampánystratégiáját, kampány anyagait megismerve csatlakozni szeretnének. Ezen idő alatt a fő cél az, hogy minél több információ legyen elérhető és megismerhető arról, hogy a JDP hogyan képzeli el Magyarország jövőjét, a nagyléptékű fejlődést, az ugrásszerű gazdasági növekedést, az életszínvonal gyors emelkedését, a modern oktatást, a nívós egészségügyi ellátást, az uniós politikát, Magyarország helyét és szerepét a gyorsan változó világban és milyen intézkedéseket hozna kormányra kerülése esetén. 

A JDP információs stratégiájának érvényesítését jelenleg 15 internetes portál segíti.

A JDP első felvonulását 2017 márciusában tartja, amely autós felvonulás lesz. Az autók oldalán lévő molinókon lesznek láthatók a zinfo.hu portál oldalain megismerhető plakátok közül az erre az alkalomra kiválasztottak. A JDP  gyalogos felvonulását 2017 májusában tartja. A gyalogos felvonulás reklámhordozói a táblák mellett a nagyméretű papírtáskák lesznek.                                                                                                                                                                                



IMPRESSZUM
A PORTÁL TULAJDONOSA: BARANYAI  JÓZSEF  Email:  barnetmedia@gmail.com  
JDP  KAPCSOLAT    Email:  jdppart@gmail.com